Avantaje Evans Powersports

Avantajele lichidului de racire Evans Powersports.

Cursele enduro și off-road solicită la maxim instalațiile de răcire ale unei motociclete de cross - asta o știm cu toții. De la radiatoare încărcate cu noroi în timpul celor trei ore cât ține o cursă de motocross până la prăjirea ambreiajului la urcări în pantă în curse de enduro extrem, e clar că cerem mult de la motoarele noastre. După cum știm prea bine mulți dintre noi, „fierberea” poate avea consecințe deloc de dorit.

Producătorul lichidului de răcire Evans Waterless Coolant spune că acest produs te poate scăpa de grija legată de supraîncălzirea motorului.  Cei de la  Enduro21.com au decis să afe ceva mai multe despre acest lichid de răcire cu punct înalt de fierbere și proprietăți anti-îngheț și anti-coroziune.

Haideți să vedem ce a avut de spus John Light, directorul Diviziei sporturi cu motor (Powersports) din cadrul Evans, pe care cei de la Enduro21.com l-au sunat pentru o mică discuție ...

Să începem cu începutul: de ce este așa de important un punct înalt de fierbere?

John Light: “Punctul de fierbere al unui lichid de răcire este punctul său sensibil, ca să zic așa. Când se vorbește de „temperatura motorului”, cel mai probabil oamenii se referă la temperatura lichidului de răcire. Dacă vezi acolo 90-100oC grade, totu-i bine, însă dacă urcă la 110oC, dintr-o dată vezi abur, motorul da rateuri și, în general, merge prost.”

„Metalul motorului poate rezista la o creștere a temperaturilor cu 10 grade, însă nici nu trebuie mai mult ca temperatura antigelului să depășească punctul de fierbere. Aburul din pasajele de răcire îndepărtează lichidul de răcire de metal, ceea ce face ca temperaturile să crească brusc cu sute de grade. Acestea sunt punctele fierbinți care provoacă detonațiile in motor. La 110oC sau chiar mai mult, lichidul de răcire de la Evans își păstrează starea lichidă, permițând metalelor să împrăștie căldura și să țină sub control temperaturile metalului.”

Ce se întâmplă când temperatura crește prea mult?

„Când chiulasa se deformează ușor și presiunea exercitată de cuplul de strângere asupra suprafețelor de îmbinare devine inegală, cedează garnitura de chiulasă. Asta se întâmplă tot din cauza aburului din pasajele de răcire. Fie că vorbim de un motor în doi timpi sau în patru timpi, fierberea începe pe partea de evacuare a chiulasei, pentru că acela e punctul în care temperatura este cea mai ridicată. Când temperatura metalului de pe partea respectivă crește semnificativ în comparație cu partea de admisie, care este mai rece, chiulasa se deformează.”

„Dacă pui o chiulasă în cuptor și o încălzești uniform, nu se va deforma, indiferent cât de tare se încinge. Evans poate ajuta la gestionarea temperaturilor metalului și la eliminarea riscului de deteriorare datorită faptului că lichidul de răcire rămâne în stare lichidă. Acest lucru împiedică temperaturile metalului să crească necontrolat.”

 

OK, grozav, dar există și dezavantaje?

„Prețul i-ar putea descuraja puțin pe unii utilizatori (Evans Powersports Coolant are un preț de 159 RON la bidon de 2L), însă, având în vedere avantajele pe termen lung, merită. De asemenea, procesul de golire este o idee mai laborios, deoarece trebuie avut grijă să se elimine complet orice reziduuri de lichid de răcire pe bază de apă.”

„În orice caz, și alți producători recomandă o clătire meticuloasă a rezervorului pentru lichid înainte de a efectua orice schimb de lichid de răcire, pentru a se evita contaminarea încrucișată. Procesul de clătire recomandat de noi are scopul exclusiv de a îndepărta apa. Cea mai mare preocupare a noastră legată de orice tip de defecțiune a instalației de răcire ține de componentele din plastic. Câteva exemple de astfel de componente ar fi un rotor din plastic al pompei de apă sau racord în Y din plastic. La astfel de componente ne-am aștepta să cedeze în condiții extreme pe o durată lungă de timp (curse de hard enduro, teren accidentat și noroios). Aceste probleme pot fi ușor eliminate, înlocuind componentele din plastic cu unele din metal și racorduri de furtun din silicon.”

Și-a dovedit lichidul de răcire de la Evans eficiența în curse? Cine îl folosește?

„Sunt așa de multe echipe și piloți că le-am pierdut numărul. În trecut, mai multe echipe foloseau Evans, fără să recunoască acest lucru, de teamă să nu se afle „avantajul lor secret”. GNCC este un bun exemplu de serie pentru care lichidul nostru de răcire vine mănușă, având în vederea lungimea curselor și faptul că întotdeauna se întâlnesc pe traseu porțiuni cu noroi, care poate cauza înfundarea radiatorului.

“Evans rămâne în stare lichidă chiar și atunci când radiatorul este înfundat cu noroi, așadar o grijă în minus pentru pilot. Folosesc lichidul de la Evans și Honda Racing, inclusiv echipele Rally, MXGP și RedMotoEnduro, AmPro Yamaha, Beta Factory, Tely Energy KTM, Pheonix Honda, Coastal Racing, Lunova Racing.”

Referitor la schimbul de lichid de răcire Evans, aș vrea să vă mă lămuriți ce se întâmplă dacă rămâne apă sau lichid de răcire vechi în instalație?

Evans Powersports Coolant este un amestec special de glicoli și aditivi, iar în cazul în care conținutul de apă este prea mare, lichidul va funcționa ca un antigel pe bază de apă. Un conținut excesiv de apă ar compromite avantajele. Acestea fiind spuse, în caz de urgență puteți fără nicio problemă să adăugați apă ca să ajungeți acasă.

„Evans Prep Fluid poate fi utilizat pentru a clăti instalația de lichide reziduale, dar poate să nu fie necesar pentru o motocicletă de cross. Pentru un 450 trebuie puțin mai mult de jumătate de sticlă de lichid de răcire, așa că puteți folosi chiar o cană sau două de lichid de răcire pentru clătire. Suflarea de aer în radiator ajută și ea la eliminarea antigelului vechi. Evans recomandă ca, pentru o performanță optimă, conținutul de apă să fie sub 5%.”

Moto 24
Pentru a imbunatati experienta de vizitare a site-ului si a crea reclame relevante pentru vizitatorii nostri, acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii pe acest site, va exprimati acordul asupra utilizarii cookie-urilor. Aflati mai multe, inclusiv despre blocarea cookie-urilor Citeste mai mult