AVANTAJE EVANS POWERSPORTS

Avantajele lichidului de racire Evans Powersports

Lichidul de racire Evans Powersports este o solutie inovatoare pentru motociclistii care practica enduro si motocross, unde conditiile extreme pun o presiune mare asupra instalatiilor de racire ale motoarelor. De la radiatoare pline de noroi in timpul unei curse de motocross, pana la solicitarea intensa a ambreiajului in timpul urcarilor din cursele de enduro, motoarele noastre sunt supuse unor conditii dificile, iar orice supraincalzire poate duce la probleme majore.

Lichidul de racire Evans Waterless Coolant a fost creat pentru a elimina aceste griji, avand un punct de fierbere extrem de ridicat si proprietati anti-inghet si anti-coroziune. Echipa de la Enduro21.com a vrut sa afle mai multe despre acest produs si l-a contactat pe John Light, directorul Diviziei Powersports de la Evans, pentru a intelege mai bine avantajele si functionarea acestui lichid de racire.

De ce este important un punct inalt de fierbere?

John Light explica: „Punctul de fierbere al lichidului de racire este un factor critic pentru siguranta motorului. De obicei, cand vorbim despre temperatura motorului, ne referim la temperatura lichidului de racire. Daca lichidul de racire ajunge la 90-100°C, totul este in regula, dar daca depaseste 110°C, pot aparea probleme majore, precum aburi si pierderea presiunii, ceea ce duce la o performanta scazuta a motorului.”

„Desi metalul motorului poate rezista la o crestere de 10 grade, in momentul in care lichidul de racire fierbe si formeaza aburi, acesta nu mai poate raci motorul eficient. Aburul elimina lichidul de racire de pe metal, ceea ce creste rapid temperatura metalului si poate duce la detonatii. Lichidul de racire Evans isi pastreaza consistenta lichida chiar si la temperaturi ridicate, permitand metalului sa imprastie caldura eficient si sa controleze temperaturile motorului.”

Ce se intampla cand temperatura motorului creste prea mult?

„In momentul in care temperaturile motorului devin prea ridicate, chiulasa poate incepe sa se deformeze. Deformarea este cauzata de presiunea inegala care apare atunci cand temperatura creste neuniform in diferite parti ale motorului. Cand acest lucru se intampla, garnitura de chiulasa cedeaza. In cazul unui motor de motocross sau enduro, fierberea incepe de obicei pe partea de evacuare a chiulasei, deoarece aici sunt cele mai mari temperaturi. Acest fenomen poate duce la deteriorarea motorului, dar lichidul de racire Evans ajuta la gestionarea acestora, mentinand temperaturile sub control si prevenind astfel daunele."

Evans Powersports in cursele de top

„Evans Powersports Coolant este utilizat de multe echipe si piloti de top, atat in motocross cat si in enduro. In trecut, multi dintre acestia foloseau lichidul de racire Evans fara a-l face public, de teama sa nu isi dezvaluie „avantajul secret”. De exemplu, in competitiile GNCC, care includ curse lungi pe trasee cu portiuni de noroi, lichidul de racire Evans ramane eficient chiar si atunci cand radiatoarele sunt infundate, protejand astfel motorul. Lichidul de la Evans este folosit de echipele Honda Racing, Yamaha Factory Racing, RedMoto Enduro, Beta Factory si multe altele.”

Ce se intampla daca ramane apa sau lichid de racire vechi in instalatie?

„Evans Powersports Coolant este un amestec special care nu contine apa, iar daca apa este adaugata in exces, lichidul va functiona ca un antigel pe baza de apa, compromitand astfel beneficiile oferite. In caz de urgenta, insa, se poate adauga apa pentru a ajunge acasa. Evans recomanda un continut de apa de sub 5% pentru performanta optima. In ceea ce priveste procesul de schimbare a lichidului de racire, acesta poate include utilizarea Evans Prep Fluid pentru curatarea instalatiei, insa, pentru motocicletele de cross, clatirea poate fi realizata cu o cantitate mai mica de lichid.

Produs adăugat la lista de favorite